Koszyk zakupów

Brak produktów w koszyku.

O NAS

Cześć! Z tej strony Mateusz Rembiszewski
– pomysłodawca projektu Kofimatik.

Projekt Kofimatik to dziecko niemal 9 letniego doświadczenia w kawowej branży oraz pandemii, która wielu ludziom, w tym również mnie, dała czas do zastanowienia się nad swoimi zawodowymi poczynaniami.

Swoją przygodę z kawą zacząłem bardzo przypadkowo. W 2012 roku w czasie rekonwalescencji po kontuzji kolana, mój przyjaciel zachęcił mnie do wzięcia udziałuw szkoleniu dla baristów. Nie byłem wówczas pasjonatem kawowym, ale z braku lepszego zajęcia w czasie wakacji, postanowiłem przystać na propozycję. Nie wiedziałem jeszcze co nastąpi później. W końcówce roku 2013, jako student Politechniki, zacząłem szukać pracy. Tak się złożyło, że ludzie, którzy prowadzili kurs, otworzyli pierwszą w Białymstoku kawiarnię speciality – Baristację. Moje poszukiwania zbiegły się w czasie z ich zapotrzebowaniem na baristę. Długo nie myśląc złożyłem CV i po rozmowie kwalifikacyjnej stałem się członkiem ekipy kawiarni. I tak kulawa noga stała się przyczyną mojej przygody z kawą. W Baristacji pracowałem za barem niemal 3 lata zgłębiając tajniki parzenia kawy oraz obsługi gości. Przeszedłem w tym czasie szereg szkoleń pod okiem m. in. Błażeja Walczykiewicza, Łukasza Jury czy Pawła Trzcińskiego.


Późniejszy okres przyniósł doświadczenie w obsłudze eventów z coffee barem, serwisie urządzeń do parzenia kawy oraz szkoleniu załóg białostockiej gastronomii czy prowadzeniu warsztatów dla amatorów czarnego naparu. W 2019 roku nastąpiła przerwa w mojej kawowej drodze. Jako domowy piwowar postanowiłem spróbować swoich sił w warzeniu piwa w Browarze Waszczukowe. Jednocześnie świat opanowała pandemia, która skutecznie unieruchomiła wszystkie branżowe wydarzenia, co skutecznie uniemożliwiło poznanie piwnego świata od wewnątrz. Praca na warzelni daje trochę czasu na rozmyślanie i konsekwencją tego było skierowanie moich myśli do kawowych doświadczeń i jak można byłoby je spożytkować. Zrodził się pomysł na wykorzystanie umiejętności i stworzenie swojego kawowego brandu – KOFIMATIK. W ramach projektu KOFIMATIK chce pokazywać wam jak ciekawym i złożonym produktem jest kawa. Dzięki współpracy z doświadczonymi dostawcami zielonego ziarna, mamy pewność, że to, co znajdujecie w opakowaniach z naszym logo, pochodzi ze zrównoważonych źródeł i jest najwyższej jakości.